Lectura poate fi percepută ca o altă formă de viață

În opinia mea, lectura poate fi percepută ca o altă formă de viață prin lecțiile de viață pe care ni le poate oferi, sau răspunsuri la întrebările pe care și le pun oamenii în viața de zi cu zi sau informații despre anumite subiecte.

În primul rând, în perioada adolescenței, tinerii își formează pe deplin personalitatea, modul de gândire și de acționare. Lectura are o importanță deosebită în formarea acestora deoarece acesta îi poate ajuta să-și descopere personalitatea, să descopere ceea ce le place sau nu, să găsească răspunsuri în legătură cu sentimentele si emoțiile prin care trec, să-și limpezească gândurile, informații prin care să se găsească pe ei înșiși. De exemplu, Nicolae Manolescu afirmă: ⹂A citi înseamnă a învăța. E o formă de experiență sau, mai bine zis, un multiplicator pentru experiențele noastre:căci dacă ne-am mărgini la ceea ce putem trăi sau vedea în jurul nostru într-o viață de om, am fi foarte săraci.” , sugerând că prin lectură ne putem lărgi orizontul cunoștințelor, ajutându-ne să vedem viața cu alții ochii, descoperind-o din alte puncte de vedere.  

În al doilea rând, cititorul face o corelație între realitate și imaginație, prin care literatura poate fi considerată o prelungire a vieții deoarece acesta în literatură se confruntă cu întâmplări trăite. De aceea putem considera ca uneori ficțiune poate oferi răspunsuri la întrebări reale ale vieții, ale lumi înconjurătoare. Astfel, cititorul devine mai conștient de ceea ce se întâmplă în jurul său. De exemplu, Radu Petrescu definea literatura ca⹂ un loc în care viața este mai densă , în care confirmă legătura dintre realitate și ficțiune.

În concluzie, literatura poate fi percepută ca o altă formă de viață prin sentimentele pe care ni le oferă, emoțiile, informațiile, ajutorul pe care ni-l oferă in legătură cu integrarea in viață.

Nume: Elena-Alexandra Marin

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *